tirsdag 18. november 2008

Julemat


Julen kommer snikende tidligere og tidligere hvert år, i helga som var, kom jula også til Bryggekanten. Pinnekjøttet og ribba er på plass, sammen med rødkål og kålrabistappe. Så jeg rekker nok å bli passe lei før den virkelige jula kommer.



Men selv om jeg står opp til ørene med julemat i nesten 2 månter før jul, blir det ikke det samme uten Mamma og Pappa`s Pinnekjøtt og kålrabistappe, det er noe spesielt med det, noe som er ekstra godt, noe jeg ikke klarer å gjennskape på jobb. Det er følelsen av å være hjemme og det er julestemninga.




Ellers må jeg føye til at Mamma og Elisabeth Wang lager de beste potetkakene jeg vet om, Elisabeth kom innom på jobben med en stor bunke potetkaker til oss som de hadde lagd i går kveld, å gjett om jeg ble glad. Senere i kveld kommer Pappa og Elen til oss for å spise potetkaker, å det blir koselig. Jeg har selvfølgelig tatt et par smaksprøver å kan garantere at de blir fornøyde.

Tusen Takk Mamma og Elisabeth

7 kommentarer:

Linn Renate sa...

Julematen smaker alltid best på julaften, sammen med familien=)

Aud Jorunn sa...

Vi er nok ganske "julete" av oss hele gjengen. Og jeg kjenner at det skal bli godt å få hjem alle sammen igjen.

Og du ...vi var ganske så fornøyde med oss selv Elisabeth og jeg. Baka 59 potetkaker... og nå er det ingen igjen ;)

Unknown sa...

59 potetkaker!!?? Faen...skal aldri ha ferie når andre skal bake mer...
Julemat er et rituale i seg selv, med familie, riktig jule-stemning osv. Dessuten går det "gjet-ord" om familieselskap med 10 retter hjemme hos dere i jula. Stemmer??

Hanne sa...

10 retter???
Jasså er det det som forventes i år, tror vi var opp i 7 retter i sist jul, he,he... men 10 er slettes ikke umulig:)

Marie sa...

7/10 retter mange uansett! :-)
Blir du ikke lei av julemat når du lager det flere uker i forveien da Hanne?!

Hanne sa...

Det er rart med det men når du kommer hjem, smaker det ekstra godt:)

Anonym sa...

Det var bra du likte potetkakene, for det gjorde vi å :c) Det var første gang jeg bakte potetkaker (takket være Aud)og det frister til gjentagelse! Og når det gjelder 7-"rettersen", så er det årets høydepunkt etter juleaften for min del. TAKK HANNE OG CO!! :c)